Toto sú 4 typy opotrebenia pneumatiky. Ako im predísť?

Toto sú 4 typy opotrebenia pneumatiky. Ako im predísť?

Opotrebenia pneumatiky predstavujú bezpečnostné riziko. Pneumatiky sú veľmi dôležité pre bezpečnosť vášho vozidla. Musia priľnúť k vozovke, aj keď je klzká, a vydržať náročné podmienky bez rizika prasknutia, inak vám hrozia nepríjmné situácie.

Pneumatiky musia zostať plne odolné a použiteľné v horúcom aj chladnom počasí, na hladkých aj hrboľatých cestách, na výmoľoch, na cestných nečistotách, na klzkých cestách a aj na nerovnom teréne. Pneumatika, ktorá nevydrží každodenné zaťaženie, ktoré sa od nej očakáva, môže prasknúť a byť príčinou nehody. V nasledujúcich bodoch si rozoberieme štyri najčastejšie príčiny poškodenia a opotrebenia pneumatiky.

1. Vypuknutie alebo praskanie pneumatiky

Nedostatočne nahustené pneumatiky sú náchylné na poškodenia pri náraze a iné opotrebenia. Kontakt s prekážkou na ceste môže spôsobiť deformáciu pneumatiky a vytvorenie vydutín po bokoch. Optimálny tlak je veľmi potrebný na to, aby sa pneumatiky nepoškodili a mohli tak vydržať nárazy z vozovky.

2. Preliačenie pneumatiky

Ak máte na vašom vozidle opotrebované alebo poškodené odpruženie, môžete si všimnúť niečo, ako drobné preliačenie. Najčastejšou príčinou tohto opotrebenia pneumatík sú vaše tlmiče alebo vzpery. Ak sú opotrebované, vaše vozidlo nerovnomerne rozkladá tlak v pneumatike a spôsobuje toto opotrebovanie.

3. Poškodenie brzdením

Nie všetci vodiči menia pozíciu svojich pneumatík pri prezúvaní, čo vedie k poškodeniu behúňa na prednom páre pneumatík.
Najlepší spôsob, ako sa vyhnúť bežným problémom s pneumatikami, je nechať si ich skontrolovať a vymeniť predný pár so zadným každých 10 000 km. Keď človek šliape na pedál, predné pneumatiky sa začnú opotrebovávať rýchlejšie. Zvyšné dve pneumatiky, ktoré sa nachádzajú na zadnej náprave, zostávajú opotrebované menej a preto by ste ich pozície mali pravidelne striedať. Nanešťastie, majitelia vozidiel, ktorí nemenia pozície svojich pneumatík, si myslia, že sa nejedná o poškodenie, ale skôr ide o normálne opotrebenia pneumatiky. Bohužiaľ, nie je tomu úplne tak.

4. Pílovité opotrebenia pneumatiky

Ak nie je správne nastavená geometria kolies, vaše pneumatiky sa môžu pílovito opotrebovávať spôsobom, ktorý je viditeľný na bočnej strane pneumatiky. Môže to byť spôsobené aj poškodením puzdier zavesenia. Najlepší spôsob, ako sa vyhnúť možným problémom s pneumatikami, je nechať ich skontrolovať každých 10 000 km.